fram och tillbaka

det blir inte alltid som man tänkt sig. när jag väl kom fram till huset visade det sig att det var inställt idag pga sjukdom. jahopp. kulkul. så jag blev förbannad, sparkade sönder stupröret och gick hem.

nej, det där var inte sant. eller jo, att jag traskade hemåt gjorde jag ju, såklart. och vädret var ju helt okej så det gjorde inte så mycket. men efter ett tag började hemvägen bli långtråkig, plus att jag blev varm av jackan. sen var jag kissnödig också.
som tur var fick jag under promenaden några trevliga ögonblick så det hela slutade med en riktig angenäm väg hem.
jag fick genom denna oväntade vändning vara med om följande

•  vårkänslor
•  boktips (genom skyltfönstret)
•  se en nära-krock med 2 bilar
•  blev skrämd av en idiot i en flyttbil
•  jag klurade ut vad det skulle bli till kvällsmat
•  fick vinkanden av en främmande man ur ett fönster (eller borde jag kanske ha känt igen honom?)
•  gratis motion

dessutom räknade jag till 6 leenden från främmande människor jag mötte samt 2 "hej". härligt tycker jag!
väl hemma bankade jag till den kommande kvällsmaten. kanske återkommer med vad det blev. men nu ska jag hitta på nåt annat trevligt att pyssla med.

klartslut!

förresten, träffen blir ev av någon gång nästa vecka :)


nov- 10. menyplanering inför mammas 50 årsdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0