reklam = lycka!

Jag har en liten förkärlek till reklam. Ja, inte reklam på tv kanske, det kan jag gått klara mig utan (så länge det inte stavas ICA eller skrattframkallande reklamerna med Edit - dom bara älskar jag).
Nej det är reklam i form av papper som hamnar på dörrmattan som jag hyllar. I denna lilla hög kan man hitta tips på vad man kan improvisera och laborera med i köket. Där kan finnas bidrag och inspiration till planerade måltider. Ibland kan det till och med dyka upp saker som man nyligen gått och varit extra sugen på - till ett rabatterat pris dessutom, vilken bonus ;)


Gammal hederlig reklam i pappersform alltså. Ren och skär vardagsglädje :)


Jag gillar det. Men så har jag också alltid gillat att åka och storhandla. Det är något visst med att skrota runt med kundvagn på Maxi bland alla hyllor, kika runt på hyllorna, snegla lite på lappen och plocka i det man vill ha.
Allt man önskar sig i middagsväg hamnar i kundvagnen, lite huller om buller och ibland kan det se helt tokigt ut, som en salig blandning. Men oftast ser det faktiskt riktigt fräscht ut. Som att ja, det här kan man faktiskt göra riktigt smarriga saker av.

Sedan är det ju lite personligt också, det här med vad man stoppar i sin kundvagn. Man kan faktiskt se lite vad det är för slags personer när man kikar ner i deras kundvagn (inte för att jag brukar dyka ner med huvudet före och granska vad främmande folk har stoppat ner där, jag må vara social men någonstans går liksom gränsen ;).
Lite spännande det där tycker jag :)


Nepp, nu ska jag allt ta och bläddra lite i min fina lilla reklambunt.
Ja, kalla mig knasig, men that's me :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0