gränna.


på vägen hem från Göteborg stannade vi till på Gyllene Uttern. där satte vi oss på verandan ovanför bergssluttningen, tog en fika och bara njöt av den fina sommarkvällen. och ja, utsikten var ju inget vi kunde klaga på direkt. eller vad säger ni?


en liten glimt av utsikten bara :)


jag kan säga att jag hade det minst sagt bra.

medan vi satt där kom vi på att det ju var Allsång i Gränna precis just då. så vi svepte helt enkelt det sista av teét, hoppade in i bilen och puttrade dit.

och vilket ställe. vilken idyll. herre min ge, jag tror jag har hittat min guldplats att tälta på. människor i sommarkläder, bryggor ut i blanka vattnet, barn med glass i handen och spring i benen, fiskboden på kullen, flera små restauranger utmed kajen och sandstrand med picknickfiltar.

nu gjorde ju den ljuvliga sommarkvällen sitt med en ljum luft och en guldröd solnedgång, men ändå. jag tror inte det är så mycket sämre annars heller.
kort sagt; jag vill tillbaka ♥


Kommentarer
Postat av: Therese

Gränna är så mysigt och härligt att besöka sommartid. Jag var där en sväng i sommar då jag var på semester i Jönköping :)

Blev lite polkagrisar köpta ;P

Må så gott och hoppas du har regnfritt idag!

2011-08-08 @ 14:00:27
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0