havets läckerheter!


i lördags kväll fixade jag och elin en otroligt god middag. vi hade från början tänkt ha en drös med svenska kräftor till kvällen men efter att tidigare i veckan ha upptäckt att samtliga egenfiskade kräftor tragiskt nog avlidit (av syrebrist, må de vila i frid amen) fick det bli ändrade planer.

lyckligtvis är min eriksvåger en hejare på havets läckerheter och nu har han även vävt in min syster i ämnet. inte mig emot kan jag lova. jag älskar fisk och skaldjur! och jag tror inte heller elin har särskilt mycket emot det.
nu fann vi färsk abborre och en ask med svenska kräftor i kylen. mygod. så himla gott. jag har inte ätit abborre på år och dar så jag var i sjunde himlen. vem ska jag tacka? john?


smörstekta abborrefiléer. om det var gott? tja, jag tror jag fäller en tår.


syrran steker på.


hej du gudomligt smarriga kräfta!


smörstekta sparrisar, svenska kräftor och så det godaste av allt; abborren! och nej, mer än så behövs inte.


hej ♥


smaklig måltid!

efterrätt? jodå, det blev efterrätt också.
vad? kasta en blick ner vettja.



nu ska ni inte bli sura och tvära bara för att ni inte vet vad detta kan vara för något himmelskt. recept kommer :)
tills dess - ha det fint, tjipp och hej!


Kommentarer
Postat av: mela

åh kräftor :)



tallrikarna som är på bilden är det ikeas?

2011-08-10 @ 13:34:39
URL: http://melaikoket.blogg.se/
Postat av: Therese

Hehe, precis som du skrev i min blogg att du blev sugen på rökt lax så blev jag nu när jag läste ditt inlägg så jäkla sugen på kräftor. Tro minsann jag måste hem till föräldrarna och tjata te mig att vi ska äta kräftor ;)

Jag håller med att fiken i Gränna är värda ett besök bara dom ;)

Har du besökt fiket uppe på "Grännaberget"?? Dit du antingen går i alla trappor upp eller med bil.. Om inte så är deras lax & räkmackor absolute värda ett besök för. Gudomliga!!

Ha en fin kväll och må så gott!!

2011-08-10 @ 21:37:40
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0