bananer i köket!


idag står tvätt på schemat. kanske tycks knasigt i detta soliga väder men jag känner för svala, strålande och friskt doftande kläder idag. i och med den ständigt fullbokade tvättstugan jag tilldelats sökte jag mig hem till hagaberg där jag hoppas få köra en maskin eller två. det vore ju kalas!

hade tänkt visa er min finfina middag igår, men det blev inte så. (som om inte ni har märkt det)
i och med det lite halvruskiga väder som visade sig utanför fönstret igårkväll lät jag en härlig chili stå och puttra ihop på spisen. det blir så himla gott. starkt, varmt och smakrikt ska det vara. muuums. recept på min chili hittar ni här. nu följer jag som ni vet inte recept, utan har i ditt och datt allteftersom. det tycker jag med ni ska göra, så följ inte receptet slaviskt utan låt det istället vara en liten hint :) igår hade jag till exempel i myyycket mer oregano än 2,5 msk. så mitt tips för dagen är: släpp loss - go bananas i köket!


sommaren- 11.

uppdatering: jag fick minsann låna tvättmaskinen till både en och två (kanske tre?) tvättar :D tänk att jag har den allra finaste mamman ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0