Universeum.


morgonen efter liseberg vaknade vi upp i ett varmt rum på vandrarhemmet. denna dag väntade ytterligare ett äventyr :)


frukostbuffé innan en dag i Göteborg.



utanför Universeum :)


ett par bin bara.


där har vi drottningen. buga och bocka.


på väg mot regnskogen.




lilla apan i regnskogen var mäkta fascinerad av kameran.


välkommen in i regnskogen.


hej där nere!


du erik, jag tror du har nått strax bakom dig..


tar en tupplur i stora apans knä bara. inget konstigt aaaalls.


hjälp, jag fick 2 metersben =/



dags för en tidig middag. vi hamnade på Sjökrogen.


där åt vi alla en härligt fyllig fisksoppa.



vår servitris tog ett foto på oss alla :)


välfyllda små kondis fanns det gott om. bullar stora som tallrikar, smulpajer i alla smaker, drömmar i storlek XL och havreflarn som blir lagom att dela på 2 personer. det kallar jag ett riktigt fik.


jag beställde en blåbärspaj med vispad grädde och hallon. mums!


elin tog en chokladcheesecake, vilken inte heller gick av för hackor.


gamla, fina hus - ingen ovanlig syn i göteborg.

en riktigt härlig helg i ett otrtoligt vackert göteborg som verkligen visade sig från sin bästa sida. nu vill vi tillbaka för att uppleva göteborgs stad lite närmare. det har inte hänt alltför ofta :)

har ni tips på affärer, restauranger, fik och platser som är värda ett besök - hojta till!
alltid lika roligt att höra vad ni har för funderingar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0