Bondens underbara Marknad.


hej på er!
vilken fin dag det har varit :) vi var ju som sagt på Bondens Marknad tidigare idag, himlans vad mysigt det är alltså. jag uppskattar det enormt mycket mer nu än vad jag någonsin gjort tidigare. jag undrar varför? kanske är det för att jag unnar mig mer saker numera. eller vad tror du mamma? ♥

jag hittade ialla fall min älskade gurka, lika närodlad som allt annat på marknaden. och visst fick jag möjligheten att smaka ostkakan också, inte bara en gång utan tre ;) gott gott gott. kommer alltid förknippa ostkaka med vår Bullerby-roadtrip sommaren 2009. att en blå sommardag sitta utanför Bullerbyns lada och äta ljummen ostkaka med sylt och grädde. så ljuvligt.

på marknaden fanns dessutom mycket grönt, bröd, sylt, marmelad, rökt kött, korv, honung och mycket mycket mer. underbart! ett hett hett tips till alla som gtycker om god och närodlad mat av finaste kvalité.



äntligen fann jag även lite rökta fiskprodukter :D

efter ett antal härligt släntrande på marknaden cyklade vi ner mot ån och fina fina Åbacka. där blev jag bjuden på sommarfika som hette duga.


ljummen plommonpaj med vispgrädde. grönt te i en av deras ljuvliga farmorskoppar som jag glömde fota. attans.


mamma valde en bit daimtårta. riktigt smarrig.


hasse var sugen på en köttbullesmörgås, men gick bet. istället blev det en smörgås med ägg och sill. en kula lakritsglass efter det och jag tror att även han var mer än nöjd :)

tack än en gång för en underbart mysig fika min bäste-hasse!

nu är jag hemma och slappar i soffan. tänkte köra en repris senare med lite betygsättning. här kan ni läsa om min senaste betygsättning på Rib World's kamben. denna gång faller provsmakningen på dessa rackare:



sanningen är dock att jag har testat dessa tidigare, men då med två andra sorter, en med smak av BBQ och en med Honungsmarinad. detta var dock inget jag bloggade om (men jag har ett inlägg om den kvällen väntandes; det var en av kvällarna hos elin :).
de var ialla fall goda båda två, även om BBQ föll mig mer i smaken och var enligt mig snäppet godare. men, nu ska jag alltså testa dessa med smak av Chili. det får dock bli senare, för jag är inte hungrig än på ett tag.

men kika in om ett par timmar vettja, så får ni se vad det blev för betyg :)
ha det fint sålänge!


Kommentarer
Postat av: Therese

Såg riktigt smarrigt ut det mesta där förrutom ribsen men det är inget jag gillar heller för den delen ;)

Hoppas du har en bra dag!

2011-08-28 @ 11:04:10
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0