mango- och bananpaj.


nu ska ni få ett smarrigt tips. eftersom jag har tilldelats en alldeles underbar mamma har jag även turen att få vara med om både de ena och det andra av allt tokigt hon har för sig. för det mesta är det härliga stunder, men inte alltför sällan dyker det upp tillfällen och stunder då hon råkar ut för det allra konstigaste.

som när hon dagen innan tjejmilen föll i en grop ett par meter från sälarna vilket resulterade i 2 stukade fötter. eller när hon som liten lurade i sin lillebror alla hallonmaskar och behöll hallonen själv. för att inte tala om den gången hon lite ömt skulle smeka min pappa på låret och märkte att det kändes annorlunda och det visade sig vara en annan mans lår.



ja, det är min mamma det. min käraste, fina mamma. ingen är som hon och jag kan inte vara gladare över att få vara just hennes unge. igår blev jag ditbjuden på paj. en alldeles förträfflig sak med smak av banan och mango. en utmärkt smakkombination om ni frågar mig! mango är en vän som ligger mig varmt om hjärtat. banan är kanske ingen favorit att äta rätt uppochner, men varm (eller som ni kanske vet även på knäcke med sällskap av messmör) är den ju bara så löjligt smarrig. nu ska ni inte bli sorgsna över att ni inte vet hur dessa så fint gifter sig tillsammans. för jag delar ju självklart med mig av mina tips jag får av min toka till mamma ♥
så, här kommer receptet :)

Mammans smulpaj med mango och banan, för 3 hungriga eller 4 inte så värst hungriga

blanda, nyp, kladda eller rör ihop 1 dl müsli naturell med 0,5 dl råsocker och 50 gram smör. lägg 1 paket fryst mango (á 250 gram) och 1 stycke banan i skivor (fast skiva den får man ju göra själv) i en form, smula över fraset och skjuts in i ugnen på 200 grader, i cirka 15 minuter (fast mamma tycker 20, det ska ju se sprött och frasigt ut). serveras gärna till efterrätt tillsammans med lite vanlijsås.



sluuuuurp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0