en radda revben? ja, tack!




jag är en sån tjej som får dille på vissa saker och kan sedan äta det i princip hur många gånger som helst. för tillfället gäller det revben.

ribs. kamben. revbensspjäll. kärt barn har många namn. jag vet inte riktigt skillnaden, men en sak är säker; det är såå sjukt gott. mina senaste restaurangbesök kan illustreras i de två bilderna ovan. samma tanke, men olika utföranden, titel och smak. bild 1 (Östgöta Kök i Söderköping) var ribs medan bild 2 (Charken i Linköping) kallades kamben på menyn. båda var goda, men en var snäppet godare. kan ni gissa vilken?

så nu är jag riktigt på hugget. kan kika både ute och på nätet vilka restauranger som har dessa godbitar på menyn, vilka tillbehör de serveras med (coleslow är standard) och planera på vilken krog jag skulle vilja testa dom härnäst. jag har 5 ställen som står högt på min lista:

1. Harrys
2. Texas Longhorn
3. O'Learys
4. Pitchers
5. AllStarBar

ohmygod. jag blir sugen på det bara av detta inlägg, haha.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ser supersmarrigt ut! Hoppas att dina restaurangtester är smarriga :) Den översta ser otroligt smarrig ut, bra grillad.

2011-07-19 @ 08:28:45
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0