bättre förr?


sitter och pusslar och lyssnar på "Karlavagnen". himla mysigt faktiskt :) ämnet för ikväll är "det var bättre förr" och jag började fundera lite på det där. var det verkligen bättre förr?
det verkar vara ett delat läger det där. en del är benhårda med att det minsann var såå mycket bättre förr i tiden; bättre musik, inga hektiska teknikprylar, lugnare tempo och så vidare. den andra laget hävdar att det är finare tider idag; ingen aga bland barnen, fler hjälpmedel i vardagen, mindre sjukdomar med mera.

jag kan förstå båda två. det finns positiva saker i båda teorierna. men jag tror ändå att de som levde för ett bra tag sedan och är gamla idag har en tendens till att försköna dåtiden. de minns det finaste allra bäst och då är det klart det känns bättre förr. himla intressant samtalsämne är det i varje fall :)

börjar dock bli en aning trött i ögonen. dagen har varit himla fin! vart vi begav oss och vad vi hittade på får ni veta imorgon. då ska jag förresten bli stucken igen :/ denna gången är det dock inte subkutant utan intravenöst. kan inte bestämma mig för vilket som är bäst, haha. 


kvällsnöje en måndag.

hoppas ni har haft en fin dag, glöm inte kika in under morgondagen, kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0