gårdfest 2011.


hej på er!
igår kväll var det gårdsfest. en fin tradition som vi varit med på från start, med undantag från något år om jag minns rätt. vi hade med oss marinerad schnitzel, majskolv, rosso, sallad, knipplök + smör i folie, bröd, svamp-tapenade och annat smått och gott.

de hade blivit utlovade en fin kväll, men regnet hängde ändå lite i luften så utetältet åkte ändå upp. och tur var det; 15 minuter senare ööste regnet ner! men därinne satt vi, om än lite kalla, men med ett trevligt sällskap, god mat och underhållande sånger. fin kväll!


redo att bäras ner :)


välkommen välkommen.


sommar sommar sommar.


grilltallrik! mmmmmm...


det var fint dukat.


gympa för tungan!


en av grannarna skulle hämta kaffet och tog helt oberörd på sig en plastpåse över håret för att skydda det mot regnet. haha så söt.


"tipspromenad" (som flyttades in i tältet ;) där jag och mamma vann pris. tjoho!


regnet öste fortfarande ner när jag cyklade hem under natten. tur att jag har en fin mamma som gladeligen lånar ut både regnjacka och stövlar :)

idag har jag hunnit med att byta duk, plocka bort alla pluggpapper, klippa kattens klor, rensa papper, spika mig i tummen, konka på ett vitrinskåp och kolla posten. nu väntar en smarrig frukost :D
vad som händer senare under dagen vet jag inte riktigt. vädret är lite halvtråkigt. vart tog solen vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0