kinaschack vs luffarschack.


för ett par dagar sedan kom mamma hem med nedanstående spel. kul med något annat spel i sommar! vi brukar köra på yatzy, kallaha, 500 och lite sånt och nu har vi ytterligare ett som säkert kommer bli en favorit i sommar.
så igårkväll tänkte jag att jag skulle höra med henne om hon hade lust med en omgång. 

jag:  luffarschack?
mamma: kinaschack menar du?

jaja, man kan ju inte hålla reda på alla sorters schack ;)
förresten, om luffare vill spela kinaschack och kineser vill spela luffarschack, heter de fortfarande samma sak då?



jag förlorade alla omgångar ;) men, så är jag ju nybörjare också. kom igen längre in i sommar!


det blev även luffarschack (tack vare min felsägning kan man säga ;)

jag har nyligen varit ute på en springrunda. skönt att börja dagen med att springa av sig litegranna. om drygt 1 timme ska jag möta upp emelie och ungarna; vi ska gå till stan. kul :)
fast, nu ska jag allt ta och göra i ordning lite frukost.

och vet ni vad? inget regn så långt ögat kan nå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0