klassträff.


hörrni, som ni vet så har jag en ledig sommar där jag kan ägna all min tid åt sol, bad och slapp om jag så vill. det vill jag. men inte hela tiden, då skulle jag bli galen. och det vill jag verkligen inte.
sedan ett par veckor tillbaka har jag till exempel planerat och förberett inför något riktigt roligt som faktiskt går av stapeln ikväll.

det är nämligen 10 år sedan jag slutade 6an och därmed lämnade Nykils skola. tiden på den skolan var både utmanande, spännande och turbulent med flera konflikter, draman, spektakel och roligheter.
men mest av allt var det en fruktansvärt rolig rolig period som har gett mig många fina minnen.

jag började fnula lite redan för drygt ett år sedan och när en gammal klasskompis fick nys om vad som var på gång hörde hon av sig. vi har nu fått ihop ett gäng på hela 19 personer (inklusive vår klassföreståndare!) som ikväll kommer ses. vi var en stor klass, 3 stycken som mest, och alla de som inte kunnat dyka upp ikväll har tyckt det varit tråkigt att de inte kunnat komma. så det verkar ha varit ett riktigt stort intresse till att ses igen, så kul! :)

vi hade turen att få tag på en lokal att hyra i självaste Nykil så vi har nära till den plats vi växte upp i tillsammans och faktiskt tillbringade 6 år ihop. det ska bli riktigt riktigt roligt, speciellt att få träffa alla igen.
men jag måste erkänna att det pirrar i magen. tänk, nu är alla vuxna, en del har familj, egna företag eller bor långt borta. förhoppningsvis får vi mycket att prata om och det ska bli SÅ himla roligt!


lekis, år 1994.


klass 6, år 2000. gud vad jag avskydde den här bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0