sallader x3.


under tiden jag hade mina pluggdagar gjorde jag kvällsmaten ganska enkel. om jag inte var bortbjuden hos någon vill säga. sallad är tacksam mat. det går att ha i princip vad som helst. alla ens favoriter alltså :) dessutom går de fort att göra och passar utmärkt varma sommardagar. 
här kommer 3 fina sallader jag åt (3 dagar i rad till och med, såg jag nu ;) förra veckan.

7 juni. mamma bjöd hem mig på kvällsmat på balkongen:

broccoli, kräftstjärtar, kärsbärstomater, fetaost, rödlök, isberg, persillade och gurka.


lite senare samma kväll fixade hon nybakta miniscones ♥

8 juni. hemma hos mig:

färsk svamp, rödlök, broccoli, gräslök, fetaost, soltorkad tomat, isberg, zucchini, tomat, persillade. 

9 juni. hemma hos mig:

räkor, soltorkad tomat, zucchini, färsk svamp, röd lök, broccoli, isberg, tomat + "spadet" från senapssillen (vilket gav såå god smak!) 


efter halva fick jag ta en paus - stor sallad, det gillar vi! :)

ett tips när det gäller röd lök som ska ätas rå/has i kalla såser; strimla/hacka/skiva den och lägg i en skål med kallt vatten 15 minuter innan. det gör den mild och fin i smaken och inte alls så skarp som den annars kan bli.

så, summan av kardemumman; sallad är gott och himla trevligt en sommarkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0