utflykt.


jo, vi packade ju ner lite smått och gott och begav oss ut på en liten picknick. målet blev valla, med alla djur, lekplatser och fina miljöer. perfekt för ungar! både jag, emelie & elin var där som barn och vi kunde leka i timmar. nu finns inte lika mycket att leka med som på vår tid, men inom en snar framtid ska det rustas upp med elsa beskow som tema. mer om det kan ni läsa här.


hacka-gurk-experten.


sallad på champinjoner, tomater, knipplök, gurka, vitlök, vatten, en skvätt vitvinsvinäger, lite senap + kryddor.


innan vi gick mot valla ville emil visa något; sin cykel han fått!


en glad 3 åring kommer här :)


på plats i valla där det dukades upp lunch.


sill, gräddfil, gräslök, knäcke, sallad. mmmm...



lekdags!


lilebror och jag satt och kikade på när dom stojade runt.


sen plockade vi fram melon.


som ju går hem även hos oliver!


sluuurp.



spanar litegrann.


med grodben ;)


hej smilgrop.

vi kom sedan hem efter ett besök på chokladboden och dahlbergs café och innan jag cyklade hemåt svängde jag förbi mamma för att lämna en filt. blev sedan kvar fram till 22. mysigt.


blev bjuden på lite kvällsmat; flygande jakob (som jag under sommaren tycker är godast att äta kall)


mamma plockade detta sommarstrå åt mig ♥



en jättehärlig dag som jag tror denna sommar har många fler att bjuda på. underbart!
lite senare i dag ska jag träffa en gammal klasskompis. jag har inte träffat henne på jag vet inte hur länge! vi ska planera lite inför den klassträff som jag har dragit gång. nu i sommar är det nämligen 10 år sedan vi gick ut 6:an.
helt galet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0