att planera inför morgondagen.


har fixat morgondagens lunch. eftersom jag studsar upp 05.50 de dagar jag ska till ödeshög brukar jag förbereda så mycket som möjligt kvällen innan. avskyr att snurra runt och stressa på mornarna. jag vill ha ordning och reda, klart för mig vad jag ska ha med och vart det ligger.
jag brukar dessutom ta med mig mig frukost och äta den på bussen. brukar vara mellan mjölby och omberg, sisodär klockan 07.30, som magen börjar kurra. så då plockar jag bara fram min frulle :)


morgondagens lunch; grillmarinerade quornfiléer med broccoli, sallad med persillade och en skvätt äppelcidervinäger, sås med smak av citron, dill/gräslök och senap samt en Knorr Vie Shot - Apelsin/Banan/Morot från Vårruset :) 

så i kylen står förutom dagens lunch, även burkar med färdigbredda smörgåsar och filmjölk. även en termos med varmt te får följa med på färden. innan jag cyklar mot tågstationen sätter jag mig dock ner vid köksbordet, slår på radion och dricker en kopp te. skönt. brukar lagom hinna läsa första delen av corren innan det är dags att cykla till tåget. så får den andra delen läsas på tåget :)
och denna, faktiskt mycket smarta, planering gör att jag faktiskt kan sova en stund längre om mornarna. himla smidigt och desutom tidssparande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0