extraknäck finnes.


har just haft mina fina mamma på besök. otroligt mysigt att vi har förmånen att bo så pass nära varandra att vi kan titta förbi hos varandra lite när som. det är ju ändå det lilla här i livet som oftast uppskattas allra mest.
dessutom är jag så stolt över mig själv. varför behåller jag faktiskt för mig själv.

men det var inte fika som var min middag denna måndag i början av maj. nej, det blev något lite mer matigt och lite mer... stekt.





jag "marinerade" helt enkelt qourn (använde mig av denna marinad) som jag sedan stekte i grillpanna. eftersom qourn i princip redan är tillagad från början behöver den bara stekas ett par minuter för att bli ordentligt varm och få en fin grillyta. till det gjorde jag ugnsbakad pumpa. igen. och det vet ni väl hur man fixar va? om inte annat så hittar ni vägledning här.

har visst fått lite dille på den där pumpan. rackarns vad gott det är. och enkelt. tyvärr tog jag ju tabberas på den goda såsen igår. hade ju kunnat slänga ihop en ikväll, men faktum är att qournen (hur säger man qourn i plural?) blev så otroligt saftig så det behövdes ingen sås.
men visst, det hade varit smarrigt med någon sås till, kanske med smak av lime, citron eller varför inte äpple? gott var det ialla fall och det är väl det som är huvudsaken. och mätt blev jag också.

nej nu ska jag fortsätta kika på "Armageddon" som i detta nu visas på kanal 9. känns bra med en film om jordens undergång såhär en måndagskväll. oj. nu smäller dom smällare här utanför också. tjoflöjt. bara 3 dagar försent valborgsfirande. bra där ;)
sjuk har jag visst gått och blivit också. himla skrutt...
någon som vill komma och ta hand om en sjukling?  det finns hembakt fika som lön :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0