jag lever!


hörrni. i söndags kväll låste jag in mig här hemma. muterade in mig bland papper, anteckningar, anatomiböcker och en del annat för att försöka få in tillräckligt med fakta för att klara tentan som gick av stapeln imorse.
jag är därför mycket medveten om att det har varit väldigt tyst här på bloggen.

tyvärr! det har nämligen kliat i fingrarna och det har skavt lite i mitt skrivar-hjärta, men jag stod emot att öppna något som har med internet att göra. 
om det hade någon positiv påverkan för tentaresultatet? jaadu, vem vet. det får vi väl se om en 10-12 dagar. det ser väl kanske inte jätteljust ut på den fronten men vi hoppas på det bästa! ni kan väl hålla en liten tumme åt mig? =)

det har ju hänt en del sedan jag skrev sist. det var väl i söndags förmiddag om jag inte minns helt fel? strax innan jag skulle iväg och klättra bland knarriga träd, lianer, rangliga stegar, livlinor och gud vet allt. och allt utspelade sig sisodär 10-12 meter upp i träden. magpirr? joovars!
hur det äventyret såg ut samt hur vi firade resten av mors dag kommer dyka upp lite senare. så håll utkik! =)

idag när jag kom ut i friheten efter tentan mötte jag upp syrran och bjöd henne på en lunch på stan. det blev plocka-ihop-din-egen-sallad som vi tog med oss ut. satte oss i skuggan i parken och njöt av sommaren! för visst kan man kalla det för sommar nu? ja, det tycker jag vi bestämmer =)



stolt pappa med guldklimp i famnen. och en ivrig blompojke vid benen ;)


såg andungar på vägen hem. gud så söta dom är!

innan vi gick in för att skriva tentan mötte jag en fin klasskompis som jag pratade med en stund. hon berättade att hon brukade läsa min blogg då och då och hur bra hon tyckte den var. genast blev jag på så mycket bättre humör! tänk vad lite det kan göra ibland =) det är ju ändå precis såna där småsaker som vi behöver höra och som faktiskt kan göra hela ens dag. eller åtminstone göra att solen lyser lite varmare och hjärtat blir lite soligare.
tack madelene!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0