fyllda lövbiffsrullader.


lövbiff är en lite knepig råvara tycker jag. jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den och nervositeten över att den ska bli seg och tråkig gör att jag drar mig för att steka den som den är.

därför, mina vänner är rullader ett himla fint påhitt. köttet blir mört, saftigt och går dessutom att fylla med samrrigheter av både det ena och det andra. så här kommer därför en fin liten version på fyllda rullader av lövbiff, laga och njut :)

Fyllda lövbiffsrullader

lövbiff
vatten

Fyllning
Cantadou Vitlök och örter samt exempelvis något av följande:
1. soltorkad tomat, strimlad
2. cornichos, finhackad
3. purjolök, fint strimlad

dela lövbiffen i mindre bitar.
bred ut ost på varje lövbiff samt en av ovanstående fyllning och rulla ihop.
fäst med tandpetare så de håller ihop.
stek rulladerna så de får en fin färg.
slå på vatten så det täcker rulladerna till hälften och brässera på medelvärme, utan lock i cirka 1 timme.
fyll på med mer vatten vartefter det kokar bort.
lyft ur rulladerna och ta bort tandpetarna.
gör sedan en sås av skyn i pannan, kanske lite svamp, grädde eller resten av osten (om det finns någon kvar ;).
lägg tillbaka rulladerna och servera direkt ur pannan.
klarrt!

till fyra personer använde vi 900 gram lövbiff samt 125 gram Cantadou, men då hamnade sista slatten ost i såsen ;)

bilden nedan gör inte riktigt denna rätt rättvisa (rätt-visa, ha ha ;). så låt er inte avskräckas av denna bild, utan prova - ni kommer inte bli besvikna! :)


kan hända det inte ser alltför charmerande ut men detta är smarrigt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, såna rullader är gudomligt goda ;)

Tror minsann det får bli en sån middag här hemma snart ...

Hur var filmerna du köpte härom dagen?

Nån du kan rekomendera??

Ha en bra söndag och en bra start på nästa vecka :)

2011-11-13 @ 22:25:24
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0