nostalgi och glädje i falsett.


igårkväll satt jag i soffan och mitt i allt fredagsmys tänkte jag att imorgon bitti, då ska jag minsann stiga upp, vira täcket omkring mig, slå mig ner i soffan med täcke samt en kopp te och titta på barnprogram.

sagt och gjort. nu sitter jag här, nergosad i soffan och kikar på "Disneydags". sjunger med i introt till "Bumbibjörnarna" gör jag dock inte. det räckte med den glädjesprudlande och fasansfulla försöket jag gav det igårkväll.

men där ljög jag. för om sanningen ska fram sitter jag här i detta nu och sjunger med för glatta livet. falskt och högt i falsett och alldeles lyckligt.


en aaning småtrött efter drygt 6,5 timmars sömn, men gosar ändå ner sig framför lite nostalgiskt barnprogram.


och där kom det! :D

jag vaknade klockan 05.00 och tänkte stiga upp redan då. något fint barnprogram gick säkert redan vid den tiden på dugnet. men min piggare sida sa att jag skulle vara ap-trött om jag endast fick 5 timmars sömn. och jag har en hel del saker ich göra idag (bara roliga saker dock :) så det vore ju skoj att inte sova bort halva dagen.

dessutom går det väl inget fint barnprogram längre över huvud taget. jag blir så ledsen i ögat när jag ser hur det ena animerade programmet efter det andra flaxa förbi. hysteriskt. gällt. komplicerat och svårt. de visas från 05-11 på helgmornarna på våra vanliga kanaler och som om inte detta vore nog har de en alldeles egen kanal där det sänds konstant 05-19.

förr visades barnprogrammet 30 minuter varje kväll. när jag var riktigt liten började det 17.30 på svt1 då Bolibompa visades och Björnes magasin började. så satt jag där upppkrupen i soffan, nyduschad med badrocken om mig. jag njöt i en halvtimme och var sedan nöjd med det.

nae, tacka vet jag enkla och alltid fungerande Bumbibjörnarna, Luftens hjältar, Björnes magasin, Räddningspatrullen, och samtliga Astrid Lindgrens filmer. för att inte tala om Disneyfilmerna. de från förr, inte de animerade.

jag må låta gnällig, gnatig, klagande och tråkig. så är inte fallet. jag menar bara att ungar faktiskt inte kräver avancerade saker och barnpogram hela långa dagarna så de tillslut blir alldeles snurriga.

jag ska visa mina barn de allra bästa och jag känner på mig att de liksom jag kommer ha en kärlek till dom alla. kan det bli på annat vis när de har en barnprograms-nostalgisk mamma som mer än gärna ser dessa klassiker med sina barn?

hur som, nu ska jag fortsätta njuta av kortisfilmerna med Kalle Anka, Musse Pigg och Pluto :) efter det vankas härlig lördagsfrukost med stora tjocka lördags-Corren. och Melodikrysset såklart!
vi hörs senare!


såhär kände jag mig klockan 05.00 ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken mysmorgon!

Jag håller med dig om att dagens barnprogram är alldeles för avacerade och stressande för barnen. Det kan aldrig va bra för deras hjärna att matas med dessa oroliga program.



Ha en fin lördagskväll!:)

2011-11-26 @ 17:16:33
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0