räkornas romröra.


jag är riktigt förtjust i kalla såser med rom i. det vill säga rom från fisk, inte rom i form av sprit ;) stenbitsrom till exempel, det är ju himla smarrigt. men en burk är ganska dyr och som enda person i hushållet blir det lite mycket med en hel burk och risken att den blir dålig innan jag hinner använda hela är stor. och jag avskyr som ni vet att slänga mat.

men räkor finns det oftast i min frys och när jag häromkvällen hade lite plock till middag sstod jag och pillade räkor. samtidigt passade jag på att spara all rom jag fann och det visade sig bli en fin liten samling :) nu skulle det bli romröra som en del i middagen!

Smarta romröran

rom från räkor
dill,
fryst eller färsk
gräslök, fryst eller färsk

mejericreme, jag använde mig av fet yoghurt
pepparmix

tja, bara att röra ihop efter smak, smaka av och njuta :)
klarrt!


fin rom urpillad från ett gäng frysta räkor :)


dill och gräslök gör rommen sällskap.


tillsätt någon form av creme; gräddfil, creme fraiche, fet filmjölk eller yoghurt, kvarg etc.


klarrt. så himla smarrigt :)


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Låter gott!

2011-11-14 @ 13:22:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0