röd som julen.


jag snubblade över en, åtminstone för mig, nyhet bland frukterna när jag var i matbutken för ett par dagar sedan. nämligen röd kiwi. nyfikenheten tog överhand och jag kände att jag bara inte kunde lämna butiken utan att få med mig en kiwi hem.



en till synes vanlig kiwi och jag kunde för min inre syn se hur vackert röd den var inuti.





hur stor var min besvikelse tror ni?

okejdå. den var himla god. ungefär som en gul kiwi och därmed även godare än en vanlig grön. men jag kan inte låta bli att tänka att den ändå hade varit ännu lite godare om fruktköttet hade varit lite röd som tomtens julaftonsluva.



Kommentarer
Postat av: malin

hihi! de där måste varit det rödaste jag sett på länge!!

2011-11-29 @ 12:39:25
URL: http://enlitensmakbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0