älskade leksaker.


jag har precis varit nere i källaren och hämtat lite grejer. väl där stötte jag på 3 oöppnade paket. av pappret att döma är de från mormor och morfar.



så idag ska jag öppna paket, trots att jag inte fyller år förrän om drygt 2 månader. härligt! jag återkommer vad som gömde sig i samtliga paket.

men i förrådet fann jag inte bara oöppnade presenter utan även mitt urballa sjöröverskepp!


segel och andra tillbehör ligger ännu i påsen, så det ser lite skamfilat ut. men de kanske har fajtats med ett annat sjörövargäng, vem vet? reparation ordnas idag tänkte jag.


Enbene Oskar styr fartyget mot nya äventyr.


kapten Röskägg styr, ställer och bossar över besättningen, SjörövarMalin håller koll på fångarna bakom fängelseluckan.


och såhär så det ut när jag fick det efterlängtade sjörövarskeppet. åttaårsdagen :) elin ser otroligt käck ut med tungan rätt i mun ;)

sist, men inte minst fann jag lådan med mina hjärtesaker. Bellville. detta lekte jag och elin med hur mycket som helst. timmarna flög iväg och fantasin tycktes aldrig ta slut. fullständigt underbart.


en hel kartong full med påsar, vardera innehållande en (tur tur tur att jag sparat bygg-instruktionerna - det är svårare än vad ni kan tro.) oj vad mina ungar ska få leka med detta. kanske tillsammans med dina barn elin? :)


här finns stallet och sjukhuset bland annat.


detta är mina absoluta jag kunde inte få nog av det och har så fina minnen kopplade till just Belleville. jag la samtliga personer i säng om kvällarna innan jag själv kröp ner i sängen och släckte för natten. nick var favoriten, vilket även ledde till att hans huvud tilslut blev otroligt ostabilt och otroligt lätt att vicka på.
hästarna var favoritdjuren och med dem blev det en mängd utflykter med hästarna med en tältnatt som följd.
och om någon av dem föll av och skadade sig, ja då blev det en resa till sjukhuset där det gipsades.

ja, nu vet ni mina leksaks-favoriter när jag var barn. nu klurar jag såklart lite på vad NI lekte med som barn? var det barbie, lego, playmobil, mjukdjur? något annat? berätta! :)

vad var er favorit-leksak?





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh, ett sådant skepp minns jag från sexårs! Det fick vi bara leka med ibland, jag hann aldrig riktigt leka klart med det.



Lego, stora legot, och barbie höll jag på med men inte så mycket. Jag byggde många kulbanor minns jag... överlag så byggde jag mycket, hade mekano(?) också. Och så pysslade jag helt brutalt mycket, fyllde mitt rum med diverse guldpapper-mjölkkartonger-toarullar-tops-kritor-konstellationer.



Belville hade jag inte, men jag hade nån liten ask med nåt slags minihus inuti? Med små djur i? Det kanske var något liknande.

2011-11-10 @ 10:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0