kryssningen del 1 - på bussen.


nu är jag hemma från kryssningen. såg att inlägget med majsen som jag förberett hade publicerats under september månad, men nu är det ändrat :) så hur ni fixar den perfekt kokta majskolven kan ni läsa under detta inlägg :)

resan var ialla fall så härlig på alla sätt och vis. hade det inte varit för en riktigt envis huvudvärk (som ännu inte gått över, grrr) hade det varit ännu bättre! men jag är inte den som klagar i första taget, nej det ska krävas mycket.

jag tänkte vi delar upp denna lilla resa i fler mindre inlägg, det blir väl roligare än ett enda långt?
ja, det tycker jag. så först ut tar vi bussresan upp. det låter väl rimligt :)


redo att fara :D


bussen, med allt roligt framför oss och glada som sjutton :)


stopp på nyköpingsbro där jag bland annat åt räkor. ett plus för icke-burk-räkor!


generöst med lökringar var det här!


skvallerblaskor - ett måste när vi åker buss långt :)


finn 1 fel?


i nästa blogginlägg kliver vi ombord på båten och äter en alldeles gudomlig 3 rätters som utan tvekan hamnar på min topp 10! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0