kryssningen del4 - lunchbuffé och hemfärd.


så kör vi sista vändan från kryssningen :)


efter frukosten körde jag bingo. vann inte ett endaste öre.


smarriga räkmackor fanns ombord på båten.


sen var det dags för frågesport! många trevliga "kanske-inte-uppskattas-av-yngre-aktiviteter" fanns vilket vi båda nappade på ;) ni kan skratta bäst ni vill; nu kan vi ialla fall vinna en resa till jordanien. inte kattskit det direkt.


snart dags för lunchbuffén så vi spanar in innehållet i den.


det fanns en hel del att välja på.


kåldolme (jag åt bara vitkålen runt om - den är såå god!), marinerad kronärtskocka, färska räkor, halstrad strömming, aubergine-pytt, tomat- och löksallad, varmrökt lax samt ansjovis.

jag åt 3 tallrikar. fast inte så stora som den här ovan ;)
ja, sen var det faktiskt inte alltför lång tid kvar tills vi nådde stockholms skärgård. det är så vackert när båten glider in i skärgården, vi satt kvar tills de stängde på buffén och bara pratade och tittade på alla vackra öar, gamla villor och förundrades över charmen. otroligt vackert!

bussresan hem gick bra men jag var så hungrig när vi äntligen stannade vid nyköpingsbro (jaja lunchbufén, jag vet, men det var faktiskt inte så mycket som det ser ut på bilden. dessutom är jag ung och växer som mest ;) hrm....)


så det vart en värmande kalops! otroligt smarrigt. och höstigt. de inlagda rödbetorna (kan ju undra om kocken slant till med rödbets-sleven; har ni sett en större hög?) plockades dock bort. jag tycker om färska rödbetor men dom inlagda har jag inte mycket till övers för. annars - SÅ gott.

sammantaget en himla härlig resa - som vanligt! jag ser redan fram emot nästa kryssning :) (det gjorde jag faktiskt så fort vi klev av båten i stockholm - kryssningar, korta eller långa, är så härliga!)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0