lurrelunch som genom ett trollslag.


jag var på bodypump i förmiddags, vilket även var min debut på just det passet. jag har bara hört gott om det och hade en del tankar och förhoppningar inför det. och vet ni? jag formligen älskade det! :) härligt!
en sväng till biltema efter det och in på ikea för att se om de hade någon soppa vi kunde slå oss ner och äta till lunch? men icke. ingen soppa så långt ögat kunde nå.

så vi for helt enkelt hem med knorrande magar och fixade egen lunch. på två olika platser visserligen, men jag kan slå vad om att båda våra luncher slog ikeas med hästlängder.
såhär såg ialla fall min lunch ut, vilken kom till efter lite botanisering i både kyl, frys och skafferi.


mustig hemlagad tomatsoppa (återfanns i en burk i frysen - fynd!), ett knäcke med gott samt lite smått bredvid.


nya knäcket med tomat, keso och egeninlagd smörgåsgurka. på tallriken fanns även en trevlig klick keso samt en bit kippers & blomkål som strax innan halstrades i stekpannan båda två för knaprig yta och varm smak.


soppan har en ljuvlig färg. och visst är det alltid godare med hemlagat?


en sked för hösten kanske?


Kommentarer
Postat av: Tess

Mums! Det ser förskräckligt gott ut :)

2011-11-01 @ 09:59:11
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Emilia

Mmm, det var längesedan jag gjorde tomatsoppa nu. En period åt jag det verkligen superofta, men så är det väl med allt, lite matperiodare ;)

2011-11-01 @ 10:33:20
URL: http://kondiskakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0