provsmakning - igen!


hej kära vänner, nu är jag här för att pula ner ett par rader igen :)
för någon vecka sedan testade jag ytterligare en sort revbensspjäll. jag har ju som ni vet betat av ett par stycken. det kan ni (till exempel och bland annat) läsa om här, här och här.

denna gång ramlade jag över en förpackning av ICAs Baby Back Ribs marinerade i en bbqsås. som vanligt var väl inte synen särskilt inbjudande när de var kalla, men efter en hel del provsmakningar har jag fått kött på benen (ha ha ha) och insett att utseendet faktiskt inte betyder särskilt mycket när dte kommer till just denna typ av mat.



doften var riktigt ljuvlig denna gång, men jag blev lite fundersam när det stod "pensla köttet med marinaden" och jag faktiskt inte kunde hitta någon marinad i förpackningen? trodde faktiskt att den hade trillat ur förpackningen och fasade för att det skulle bli gör-torrt.



men icke. oh så fel jag hade. köttet har en så fin smak och det var verkligen rejält med kött på. inget snål här inte. härligt! finns det något värre än revben/ribs/kamben som innehåller typ 2 gram kött?
okej det där var en aning överdrivet men ni är med på vad jag menar.
jag är ialla fall himla positiv till dom här rackarna och skulle mer än gärna köpa dom igen. att dom dessutom är svenska ger ännu ett pluspoäng.



ja, av mig får dom faktiskt 5 av 5 :) bra pris också! heja ica!
och om ni undrar om jag inte har tröttnat på revbensspjäll, så är svaret nej. inte ännu ialla fal :)

ikväll kommer ett inlägg om hur du bakar ett smarrigt bröd fyllt med diverser godsaker, perfekt att servera på buffér eller liknanade :)



Kommentarer
Postat av: sofia

borde man kanske testa=)

2011-09-13 @ 19:58:02
URL: http://sofiayit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0