i middagslådan.




italiensk fläskytterfilé (rester från denna kvällens middag)  
ugnsbakade morötter
päronskivor
(som kommer att värmas tillsammans med morötterna)
sallad med bland annat gurka & päron
kall sås på yoghurt, färsk tomat, basilika, salt & pepparmix
(inspirerad av denna älskade sås, men då jag ej hade soltorkade tomater fick det bli lite improvisation)

denna lilla låda må se blek och aningen trist ut, men jag lovar er att detta kommer smaka utomordentligt gott och även göra min mage riktigt nöjd ikväll.

för övrigt äter jag aldrig ur lådan när jag har med mig lunch/middag till jobbet, utan ser alltid till att lägga upp det på en tallrik. det ger en trevligare känsla och får mig helt klart att njuta mer av maten. dessutom tycker jag att det smaker godare att äta mat på en tallriki än i en matlåda :)

hur gör ni?


denna rätt är riktigt smarrig med parmaskinka, mozarella & soltorkad tomat...


kall sås inspirerad av den älskade rosso-såsen!


Kommentarer
Postat av: Julia - matblogg

Svar: jag glömmde skriva! Jag tog ett äpple :)!

2012-04-13 @ 12:28:49
URL: http://Ibland.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0