omelett till middag.

.
kvällens middag blev enkel, men inte mindre god för det. en omelett helt enkelt. den gjordes på traditionellt vis och om du har fundeirngarpå hur det ser ut kan ni ta en titt på följande lilla receptvisning.
.
Omelett, lagom till 2 personer
4 ägg
4 msk  mjölk eller vatten
salt, pepparmix
8 små kvisttomater
.
vispa samman ägg, mjölk/vatten salt och peppar.
hetta upp en stekpanna med smör, häll omelettsmeten i pannan.
halvera tomaterna och lägg dem över omeltten.
låt steka på medelvärme, peta lite med stekspade i omeletten så den blir jämn.
den behöver inte vändas.
när den stannat fint och fått önskad konsistens (jag tycker den är god när den är lite krämig) är det bara att servera, gärna med en god sallad till.
klarrt!
.
vilket ävder det har varit idag! sol, regn, sol, regn om vartannat. aprilväder? :)
men hörrni, i början av nästa vecka går vi ini den ljuvliga månaden maj! så underbart. nu håller vi tummarna för ljumma vindar, blommor i skogarna och sol :)
.
men först och främst längtar jag till imorgon. fredag och efter tentan på 5  timmar kommer jag njuta av helgens stundande ledighet, bodypump på eftermiddagen och sedan en härlig och avkopplande fredagskväll hemma hos familjen. gudars så skönt.
.
jag önskar er en fortsatt fin kväll!
.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har tänkt på en grejj. Varför fotar du alltid så himmla nära? hahaha bara en fråga :) Kraaam

2012-04-28 @ 21:01:48
URL: http://linneaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0