egypten - lunch 3.


tredje dagen gick vi till en restaurang vid namn The Island för att äta lunch. en karibisk restaurang med lite allt möjligt på menyn.




The Island


"stekt" (snarare friterad?) bläckfisk & räka med en kall sås och lite grönsallad.


jag beställde fisk med kokos- och mangosås. serverad med råkost och ris. toppad med sparris, varm tomat, citron och persilja.


till efterrätt beställde vi in 2 portioner av denna chokladskapelse.



och in kom detta (plus ytterligare en variant?)



och ja, dessa två olika (?), den tredje tog jag inte kort på men det var samma hallonsorbet (??) varvad med banan, ska då vara ovanbeskrivna chokladmousse. eeh?

den fisk jag beställde var riktigt god. skaldjursalladen var ett minus då det stood att den skulle vara stekt och marinerad men kom ut som små friterade bitar. efterrätten var ju en flopp från början till slut då det för det första kom ut tre olika desserter och inte två likadana som vi beställt. att det sedan var hallonsorbet i olika former och varianter som servitören bestämt hävdade var chokladdesserten i menyn var helt galet!

med detta i tankarna gav vi denna lunch sammanlagt knappt 3 av 5 solar.


elin väljer ur menyn.


jag var glad :)




Kommentarer
Postat av: Julia - Matblogg

Jag är så avis att du är i egypten och gottar dig ;D!

2012-02-25 @ 19:59:26
URL: http://ibland.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0