elins pastasås.


jag har ju turen att få inte bara en utan två systrar. de allra finaste dessutom. så jag är både otroligt glad över att få vara just deras lillasyster, men också himla stolt över att just de är mina storasystrar.

de är, liksom jag, förtjusta i att vistas i köket och njuta av riktigt god mat så det har blivit ett antal fina stunder kring middagar med mina älskade systrar genom åren.
elin, min yngsta storasyster, gav mamma ett recept över telefon för ett tag sedan. en pastasås som nu har lagats mer än en gång hemma hos mamma. en pastasås som trots dess snabbhet i köket har det där lilla extra.
prova själv vettja :)



Elins pastasås

1 paket bacon
1 purjolök
3 vitlöksklyftor
1 ask körsbärstomater
1 kruka färsk basilika eller 0,5 dl torkad
3 dl creme fraiche
pepparmix


skala vitlöksklyftor, strimla purjolöken och fräs i stekpanna.
tärna bacon och stek även den.
halvera körsbärstomaterna och låt dem fräsa med någon minut.
häll på creme fraiche och låt allt puttra ihop ett par minuter.
smaka av med basilika och peppar.
servera med valfria tillbehör, exempelvis nykokt pasta och en krispig sallad.
klarrt!


färdigt att servera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0