älskade stugan - dag 3.

 
söndagen var vår tredje dag i stugan och det kan i stora drag och i bilder sammanfattas såhär;
 
detta var en regnig dag men inte hindrade det våpra planer till en sill-lunch? :)
 
hej i kastrullen :)
 
nej jag vet, det är inte fint att slicka kniven, men vad gör det i stugiljö? :)
 
elin och hennes potatisnäsa ;)
 
saxen kom väl till hands denna lunch.
 
jag tog slut på den goda dressingen.
 
så himla rar.
 
knäcke med sill & gräslök är fasligt gott.
 
någon timme efter lunchen tog jag och mamma en springtur. 10 minuter efter start kom spöregnet. det hindrade dock inte oss utan vi fullföljde rundan (4,2 km) och kom hem som 2 dränkta katter ;) men skönt var det!
haha usch, denna bild är helt sjuk...!
 
på kvällen åkte vi in till lilla staden och åt, enligt tradition, på en restaurang. jag var hungrig :)
 
elin också!
 
mamma med?
 
mamma åt en pizza Atlanta, med rökt skinka, banan, ananas, curry & jordnötter.
 
elin valde plankstek med oxfilé.
 
jag åt fläskfilé oscar, med tzatziki, på världens största tallrik. gott!
 
på kvällen blev det yatzy på verandan. så mysigt.
 
jag var poängräknare :)
 
 
trots regn blev även detta en ljuvlig dag och inte blev det sämre av att vi hade ytterligare 2 dagar kvar att njuta av. håll utkik så n inte missar vad de innehöll. dag nummer 4, måndagen, bjöd på smarrig frukost, räkfrossa till lunch, stora glassar på Smultronstället, grillkväll & besök av emeliesyster. missa icke!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0