Blodomloppet- 12.


Blodomloppet 2012


vilken härlig dag jag hade igår kväll! det regn som drog fram över oss under dagen drog så fint bort alldeles lagom till loppet. alla orosmoln som mörkt hängde över oss i himmelen höll sig och verkade gå någon helt annan väg - toppen!

tre olika banor finns att välja på; gång 5 km, löpning 5 km samt löpning 10 km. vi deltog i löpning 5 km och denna löparrunda är helt galen och innehåller tusen och åter tusen uppförsbackar (känns det som åtminstone men det är förmodligen "enbart" 5-7 stycken mördarbackar under hela loppet). det gör att loppet blir riktigt tungt och chansen att få en riktigt bra tid minskar.

det är dock riktigt bra träning då det känns dubbelt så härligt efteråt :) och vet ni, jag slog min tid sedan förra Blodomloppet jag sprang och jag är så nöjd.



min tid blev alltså 24,51 vilket känns riktigt bra. kul när det går bättre än väntat!

i och med det lite opålitliga vädret hade vi ändå inte med oss någon matsäck, vilket annars är en tradition när det kommer till både Blodomloppet och Vårruset. efter att ha knatat runt och inspekterat området lite med olika företagstält, cyklade vi istället upp till matbutiken och köpte med oss grillad kyckling hem.

så, det visade sig bli en otroligt härlig kväll som gav mig energi till tusen. innan var jag trött som en unge, men efteråt kändes det som jag kunde klara vadsomhelst. tja, nästan ialla fall ;)


hej medalj :)


2 grillade kycklingvingar, 2 grillade kycklinglår, isbergssallad, tomat, gul paprika, rädisa samt gurka - krispigt och gott! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0