kokos från huvudstaden.

 
vi besökte Hötorgshallen under vår stockholmshelg och där hade jag kunnat knata runt mer än 1 timme. så mycket härliga råvaror, produkter och färska upplägg! 
 
förutom de små byttor med diverse smarrigheter som sedan blev varsin härlig plocklunch, köpte jag denna påse.
 
 
rostade kokosflagor, som jag ju faktiskt har sett på en hel del bloggar. mannen jag köpte den av hade provsmak av det mesta och jag provsmakade både det ena och det andra - allt var mycket smaskigt och jag hade gärna köpt en påse av varje sort (speciellt den lilla, men ack så dyra påsen med torkade mullbär).

nu var det dock enbart denna påse som fick följa med mig hem. de var krispiga, men ändå saftiga på samma gång. i ärlighetens namn medger jag dock att jag ännu inte har använt en enda flinga. det känns liksom inte helt rätt att strö dem över morgonens yoghurtskål. fråga mig inte varför!
 
kanske har jag "fel" bär och frukter i? kanske är jag bara ovan? tja vem vet. men nu har jag ialla fall en fin liten påse med rostade kokosflagor, perfekt till den dagen då jag kommer på vad jag vill använda dom till ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0