TinTin.


glad söndag!
jag vaknade klockan 10:23 (!). när det hände senast minns jag inte men jag kan säga er att det var rackarns skönt att sova ut. ordentligt :) hädanefter håller jag mig nog dock till att vakna skapligt tror jag. jag är en morgonmänniska och anar attd etta bara var ett undantag. men det är jag mer än gärna med på!

igår kväll blev det en cykeltur bort till matbutiken där det hyrdes en film. "TinTin och enhörningens hemlighet" lockade och det blev även den som hamnade i kassen med hem. jag har inte sett någon TinTin-film tidigare och heller inte läst någon bok av serien. någon glimt av någon tecknad scen från Bolibompa eller liknanade vet jag att jag har skymtat, men inte mer än så.



redan från första scenen blir jag helt tagen av hur bra den är gjord. det ser inte animerat ut. det ser heller inte verkligt ut. jag försöker klura ut hur den är gjord, men tappar fokus på det när jag följer unga TinTin och hans fina lilla Milou (som i denna film heter Snowie, något som retar en av oss rejält).

jag faller för killen TinTin på studs, han ser riktigt bra ut och pratar på ett sätt som gör att jag inte vill sluta titta. men, efter ett tag har jag tappat bort mig i historien. vad handlar den om egentligen? vart tog de fina scenera från stdaen vägen? det har övergått till någon slags halucinations-historia som jag inte orkar följa och när drygt 60 minuter av filmen har gått ger vi upp och stänger vi av.

och betyget då? tja, med den otroliga animeringen samt TinTins fina karaktär i minnet blir det de två som lyfter hela slutbetyget. historien är seg och knepig. men visst, är ni stora fan av TinTin faller kanske denna film er väl i smaken :)

betyg: 2 solar av 5.



till filmen drack jag denna going. läs mer om den och vad jag gav för betyg HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0