en halv lunch (!)


när jag med en kurrande mage skulle ta fram lunchlådan idag ser jag att jag lyckats få med en halv portion; ingen kassler så långt ögat kunde nå, men väl lite stekta grönskaer. tillsammans med lite sallad samt en burk kall sås var det verkligen inte mycket att kasta i kistan.

lite smått panik var första känslan, men efter lite botanisering i personalrummets kylskåp fann jag både rökt skinka och keso så det fick komplettera den bortglömda kasslern (som säkerligen ligger hemma i mitt kylskåp och skrattar gott - vänta du bara... imorgon blir det din tur, grrrr). att det dessutom fanns både färska grönsaker, tårta och ostkaka gjorde ju inte saken sämre..!
slutet gott, allting gott !

ikväll vankas det dock lax, storfavoriten, vilket jag ser fram emot redan nu - även om jag blev mätt av lunchen tillslut - puh! :)


såhär skulle det alltså ha sett ut, men kasslern ville tydligen stanna kvar hemma i Linköping - sicken rackare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0