hej soliga majkväll.


min dag har varit så fin. startade morgonen 09.00 med ett besök på actic. 1,5 timme senare lämnade jag lokalen efter både styrketräning, dusch & bastu. solig cykeltur hem där jag sedan njöt av en god och lång frukost. bättre start på dagen finns kanske inte?

kyckling
till middag denna soliga onsdag och jag kan inte annat än älska min tegelröda lergryta. ikväll hamnade 1 kycklingklubba samt 6 kycklingvingar i grytan, rejelät kryddade med min hemgjorda grillkrydda.

tillbehöret blev lite tafatt och.. ja lite salladsaktig ;) men vad gör det? jag älskar plock och ikväll kände jag för att enbart mumsa på detta. annars älskar jag att få ihop en måltid av det som kyl & frys har att erbjuda. tycker det är så himla roligt, lite utmaning över det hela också :) men denna kväll alltså; enkelt och men ack så gott.


kycklingklubba och kycklingvingar tillagade i lergrytan
broccoli
sallad (
isberg, rödpaprika, zucchini)

hur ni tillagar kyckling i lergryta på mitt sätt finner ni HÄR. om ni använder fryst kyckling - klicka då HÄR för mitt recept.

senare väntar även färsk frukt (har både honungsmelon & ananas kvar från Estelles dop-kväll igår) samt en härlig liten toscabit. perfekt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0