på middagstallriken igår.

 
 
godmorgon på er raringar!
 
eller är det morgon för er fortfarande? jag tror det :)
 
veckan som gått har varit...omtumlande. men det känns som att jag börjar bli van. hur har jag dock blivit av med ett par stenar ur ryggsäcken ialla fall. en hel del kvar men det känns lite lättare redan :) så skönt..
 
MEN! det var inte det jag ville delge er egentligen. jag tänkte bara kika in och visa vad vi åt för smarrigt till middag igår kväll. 
 
fläskkotletter - kan bli tråkigt och torrt - men ack så saftigt och smarrigt denna fredag!
 
helt ljuvligt :) 
 
så det blev alltså; 
 
- smörstekta kotletter (MED ben! jag bara älskar att gnaga på dom!) (så mycket att mitt middagssällskap gladeligen gav bort benen från deras kotletter också - det är kärlek det ;)
- kokta små brysselkål
- svampsås
- sallad
- färska champinjoner, smörstekta med persillade
 
såsen gjorde jag av bara grädde, svamp, lite persillade samt en skvätt kalvfond. enkelt men det blev ruggit så gott!
 
nej hörrni nu ska jag hoppa in i duschen och sedan lyssna på Melodikrysset. hoppas på lite tur idag. eller extra mycket skicklighet - det låter bättre! :)
 
kika in lite senare vettja - då kommer lite foton från i torsdags :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0