och dom sa att allt skulle bli bra.


godkväll på er!
hoppas ni har det fint i stugorna, eller vart ni nu befinner er. här hemma är det finfint. hade en svacka förut när jag blev irriterad på i princip allt (läs: reklam/tidningar på bordet, kläder som ej låg där dom skulle, tråkig disk, klängig katt, en tung mikro, bökiga påsar etc.) men det har lyckligtvis gått över :)

i förmiddas var jag iväg på uppdrag å skolans vägnar, där stötte jag även på emelie, thomas och oliver. de hade varit på bvc där oliver fått sprutor. lillen då..
vi hade sälle hem, vilket var himla skönt; solen gassade som aldrig förr!

senare när jag var med mamma och storhandlade knatade vi förbi vaccinationsbilen för fästingar (tbe) som stod parkerad utanför affären. vet inte hur många år jag sagt att jag ska ta denna spruta (som ju faktiskt kan rädda mig i framtiden) samt fått rådet att passa på, man vet ju aldrig..
så nu slog jag till, känns himla bra!


fick ett fint plåster. först trodde jag att det var rara nyckelpigor på.
men si det var det icke, utan fästingar. usch...
 

nu får vi bara hålla tummarna för att det håller sig fint och inte framkallar några fula svullnader eller blåmärken. men det tror jag inte - han var himla skicklig med sprutan måste jag säga :) går ju inte att undgå att observera såna saker när man är i full gång med att utbilda sig till stickare.

annars har jag börjat fnula lite på den återträff med mellanstadieklassen som väntar nu i sommar. det ska verkligen bli så himla roligt! kul att så många verkar vara intresserade också :)


stekte räkor ikväll. såå gott med en olivolja med smak av citron, mums!

funderar på att köra igång en beckfilm innan hysteriska anna skipper börjar klockan 20. frågan är bara vilken? kan vara dagens i-landsproblem ;)
vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0