rosso-såsen.


en kväll i slutet av april:



















sommarens (eh, sen när räknas april som en sommarmånad?) första riktiga grillning, och det är ju bara såå gott! så nu är mitt grillsug stillat. för tillfället. eller inte. faktum är att jag skulle kunna äta denna typ av mat flera dagar i veckan. MINST.
denna sås var för övrigt makalöst god. strålande till grillat kött.
receptet på denna kommer här:

Mammas Rosso

6-8 marinerade soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta
½ dl basilika, färsk eller torkad
½ tsk sambal oelek eller 1 st grön chilifrukt
2 dl matyoghurt
salt, peppar

hacka tomaterna och pressa vitlöken.
blanda ihop med basilika, sambal oelek och yoghurten.
smaka av med salt och peppar.
låt gärna stå och dra en stund innan servering.




inte den bästa bilden, men ni hajar att den var riktigt smarrig!

mums mums mums!
kvällen avslutades med fina samtal på balkongen, tända ljus och varmt te. fick även med mig en "doggy-bag" hem + lite annat gottgott.
när jag kom hem möttes jag av ett ynkligt ljud som bara kunde betyda "vart har du varit, hur kunde du lämna mig alldeles ensam och övergiven här hela kvällen, och vart är mitt godis, och vad ska vi göra nu och när ska vi sova?"
på ett ungefär. så det fick bli mycket gos och kelande med denna lilla misse som kompensation för min oerhörda egoism och svikenhet ;)





nu är det "beck - kartellen" på min tv. insåg att jag faktiskt int esett den. hur kunde det ske?
bra är den ialla fall :) hoppas ni har haft en lika fin kväll (och dag) som jag har.

sleep well cykelställ, see you later crocodile



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0