mitt gröna lilla gäng.

godmorgon på er!
när jag fyllde på mat till katten imorse hörde jag små rop från fönsterbrädorna. det var det gröna gänget som hojtade om en önskan att få visa er hur mycket de växt. snäll sm jag är högg jag tag i kameran och fotade dom en efter en. så här kommer de nu. för att ni lättare ska ska få en uppfattning om deras snabba framfart får ni lite nostalgibilder ;)

2011-04-12.

fr. v: farmorsblomman ing-marie, avocadokärnorna ville och tid.

2011-06-02

här är friskus nyanländ och placerades på balkongen för att kunna trolla fram små tomater.


där hamnade även nykomlingen och gräslöken spret.


här hade avocadon ville vuxit till sig.


brorsan tid tog, passande nog, lite mer tid på sig, men kämpade på ritkigt bra.


även svartöga, ganska ny även han, klängde sig runt sin stöttepelare.


ing-marie hade nu flyttat till en riktig kruka.


ja, nu kommer vi till hur dom ser ut idag. bilderna är pur färska :)

2011-07-02

ville :)


lille tid växer praktiskt taget så det knakar. faktum är att jag får snurra på honom flera gånger om dagen, för han vänder sig hela tiden mot fönstret och solen. det är sant!


svartöga har äntligen fått blommor :D


farmorsblomman ing-marie tar sig riktigt bra även hon och växer sig rakt upp. ståtig som hon är. bredvid till höger ser ni hennes lilla avkomma :)


på balkongen har friskus börjat få blommor och nu kommer nog tomaterna snart :)


sist men inte minst har vi spret, gräslöken som blir större och spretigare för var dag som går.

japp. där hade ni hela gänget. himla rara allihopa. jag är himla imponerad av samtliga, att dom faktiskt vill växa här hemma hos mig. kul att dom trivs :) jag kommer återkomma längre fram för att då visa ytterigare hur de vuxit.

just nu lyssnar jag på "Ring så spelar vi". men strax vankas det frukost och en alldeles färsk lördags-corren :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0