plock till middag.


om sommarkvällarna vet jag inte riktigt vad jag är sugen på till mat. ja, förutom grillat och sill då. i denna värmen vill jag för det mesta ialla fall ha kall mat. efter lite bollande med mamma kom jag fram till detta. ser kanske lite konstigt ut, men det var precis det här jag var sugen på ikväll. en fördel med att bo själv :)


perfekt mat för malin ikväll.


röra med bönor, färsk svamp, purjolök, vitlök, persillade, tomat med mera. serverades kall.


kall sås på kesella & gräslök.


stekt aubergine. serverades också kall.

mmmm. det blev tabberas :)


ännu en fördel med att bo själv; man FÅR slicka tallriken ;)

och detta var mitt sällskap under middagen:

trevlig (perfekt?) underhållning till maten :) "bara bengt" kan vara den bästa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0