memory i love.


igår tog jag cykeln till mamma för att kika på säsongens första "Lotta på Liseberg".
jag har lite svårt för Lotta Engberg, vilket kan bli lite knepigt i och med att det faktiskt heter just "Lotta på Liseberg" och att det är just hennes program. men efter en titt i tv-tidningen konstaterade jag att detta avsnitt innehöll alldeles för många bra artister för att jag skulle missa det.
orup, rybak, loa falkman.

orup har lite varit min idol sedan jag var liten. hela familjen var på GES utekonsert när jag var 7 år och 8 år senare kom de hit för att hålla ytterligare en. och även då var vi där och kikade. heregud vid 8 års ålder kunde jag i princip alla deras låtar utantill, plus orups egna, utan att egentligen förstå vad alla handlade om. fast jag tror inte själva innebörden av texten var speciellt viktig. melodin var klockren (och det tycker jag fortfarande) och likaså musiken och deras förmåga att underhålla. 

att jag även idag kan alla texterna utantill är väl inget jag ens behöver meddela. de sitter som gjutna och jag anar att det så komer förbli tills jag trillar av pinn.
 

sommar med lotta, tjoflöjt!


min Malin-mugg som  jag fick när jag var en liten liten tjej. den har blivit alldeles utnött och len i porslinet. har den hos mamma och dricker alltid te i den när jag är där. bara älskar den!


en himla saftig och god nektarin satt fint under kvällen :)

vet ni vad? jag är klar med alla bilderna. gud så skönt. nu har jag stenont i huvudet dock. ska göra mig en kopp te, krypa ner under täcket med ett korsord och fortsätta lyssna på "Karlavagnen". känner att jag behöver det.
imorgon väntar en dag full med saker. både roliga och mindre roliga.
vi hörs då! sov så gott nu :)

jag kan dock inte hålla mig utan behöver bara få klämma ur mig en sak angående "Lotta på Liseberg": introlåten är sååå dålig! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0