knäckisar.


jag har fått en enorm mersmak för knäckebröd i alla dess former. till frukost, melis, tillbehör till middagen, kvällsmål - ja dom funkar till allt! men jag har ett krav; dom ska vara krispiga! och helst lite grövre, inte bara vatten och vetemjöl om ni hajjar :)

MEN, jag vill ha era tips; vilka är era favoriter? några jag borde testa? någon jag bör undvika? hit me! :)


här nedan är ialla fall några av mina favoriter;


rågcrisp, här till kvällsmål med färsk tomat & egen-inlagd smörgåsgurka.


hällbröd
, här till frukost varav den ena med ägg och den andra med smör, skinka, gurka & ost.


wasa fiberbalance, här som mellis delad på längden varav den ena halvan med messmör/banan och den andra med kvarg/löksill/gräslök.



tunt paltbröd, har dock ingen "påläggsbild", men favoriten är utan tvekan messmör. tunt, krispigt och med en smak av tunnbröd. fast såå mycket godare. och nej, det smakar inte blod.



wasa sport+, har ingen bild med pålägg på här heller, men förra helgen åt jag en till mellis med färsk skivad tomat och pizzakrydda (oregano, basilika och mejram) - otroligt smarrigt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Havreknäcke är min favorit, gärna med en god lagrad ostbit på eller mosad avokado med lite flingsalt på ;)

2011-10-21 @ 14:39:38
URL: http://tezzacarlsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Min favorit är nog Fazer Crisp :D

2011-10-21 @ 19:24:57
URL: http://franberg.blogg.se/
Postat av: malin

Älskar också knäckebröd och har också hällbrödet som en favorit :)

Annars kan jag (om du råkar ha vägarna förbi stockholmsområdet) tipsa om Roslagsbröds Ärilds-knäcke :) ha en underbar lördag!

2011-10-22 @ 11:46:38
URL: http://enlitensmakbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0