en värmd, men kall paj varsågod.


fikastunden med emelie var mysig :) vi hamnade på Wayne's.



emil åt glass.


oliver smaskade på ris med grönsaker och kyckling (?) samtidigt som han ville fotografera litegrann.


jag valde en äpplepaj med vispad grädde och ett grönt te med smak av kaktus.

emelie beställde en toast med kantareller. den doftade ljuvligt och kantarellerna gick inte av för hackor! tyvärr glömde jag ta en bild på den. min paj var ingen höjdare. den bestod i stort sett av 4 äppleklyftor omslutna av enbart mandelmassa. och mandelmasa är ingen favorit hos mig. dessutom skulle han värma den lite, men den var kall som ett kylskåp när jag fick den. kanske borde han ha kollat om kontakten på mikron var i överhuvudtaget?

nja, jag har varit med om myycket bättre. sällskapet däremot, det var hur fint som helst :) ♥



på vägen hem regnade det och jag tog min sjal runt huvudet, bara för att blött hår är något jag ogillar skarpt. när jag cyklade om en dam tänkte jag att det är kul hur olika människor löser regnproblemet. vissa har regnjackor, andra paraply medan andra helt enkelt inte bryr sig alls. men denna dam däremot, hon hade helt sonika trätt en plastpåse över håret, så var det problemet löst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0