älskade stugan - dag 4.

 
vi har kommit till dag nummer 4 i lillstugan och här får ni se vad måndagen hade att erbjuda :)
 
dagen började med en ljuvlig frukost. egenplockade blåbär går inte av för hackor :)
 
gull 1.
 
gull 2.
 
gull 3? ;)
 

efter frukosten sprang jag en runda i värmen, hade tänkt köra 4km rundan x2, men det var så himla varmt. nöjde mig därför med ett varv och väl framme vid stugan var det bara att dra av sig joggingkläderna och på med bikini - hopp i sjön! går det att avsluta en löprunda på ett bättre vis än att doppa sig i sveriges näst renaste sjö? tror icke det :) 
 
efter det; lunchdags!
 
elin och jag är hungriga och solglada!
 
fina fina syster ♥
 
och fina fina mamma!
 
räkor, sallad & knäcke - gott i värmen.
 
tummen upp!
 
och efter en hel del skalande kan tallriken se ut såhär.
 
och vips så kom emeliesyster med bussen och gjorde oss sällskap :)
 
det blev smarriga glassar i söderköping :)
 
vilken hade ni valt?
 
jag var sommarglad :)
 
älskade systrar ♥
 
ja, och efter lite handling blev det kväll och dags att tända grillen ;)
 
grillad majskolv & fläskkarré med ben i egen marinad, färsk blomkål, körsbärstomat, kronärtskocka, soltorkad tomat & sallad med italiensk dressing. såå gott :)
 
min köttbit var ganska enorm.
 
ja som sagt, ganska redig bit det där ;) men ack så saftig, mör och god. bra grillat elinpelin! 
 
och här har vi henne - grillmästarn :)
 
och min andra fining till syrra :)
 
till yatzy-omgångarna på kvällen skar mamma upp vattenmelon - smarr!
 
pose alá Sigrid (ni som sett introt till Sveriges Mästerkock vet vad jag menar ;).
 
elin gjorde en kvällsfläta till mig och tja, det var den dagen :)
 

en riktigt bra dag alltså som innehöll mycket roligt och inte minst mycket godheter! :)
endast en dag kvar och då bar det även av hemåt. men ett restaurangstopp blev det minsann :) det kommer ni kunna kika mer på imorgon förmiddag. kika in vettja! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Knäppis Malin. Bara en vanlig melon som blir delad. Inget konstigt alls.

Svar: Tssss ;)
Malin

2012-07-15 @ 14:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0