ett tips & kvällens middag


i helgen när jag besökte matbutiken fann jag varmrökt lax till ett riktigt kanonpris. 



denna saftiga bjässe på 1,4 kilo blev min för endast 90 riksdaler och jag nästan studsade hemåt, glad av mitt smarriga fynd. så idag innan jag cyklade ner mot kvällens träningspass, tog jag av skinnet och benade ur fisken, plockade ur allt saftigt kött och portionerade upp det i fryspåsar.



skjuts in i frysen och därmed finns nu en riktig skatt i min frys. närhelst jag är sugen på saftig varmrökt lax är det bara att ta upp en portion. den tinar snabbt, på dryga timmen är den klar att ätas. perfekt när "snabbmat" behövs. det är mitt tips för dagen !



när jag nu precis kom hem ikväll efter ett rejält svettigt bodystep, var det underbart att bara kunna plocka ihop en riktigt god middagstallrik av det jag tycker så mycket om. den ser just nu ut såhär;



varmrökt lax
krispig plommontomat
stekt färsk blomkål & zucchini, 
kryddad med pepparmix & vitlök
färsk röd paprika
kall sås
(naturell yoghurt + dill + gräslök)

så nu ska jag ta och njuta av god mat, en fin kväll samt lite trevlig tv-underhållning :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0