stockholmsresan - dag 3.



vår dag startade vid 07.00 då vi snörade på joggingskorna och tog en springrunda längs vattnet vid Hagaparken.


så uderbart vackert - och så härlig start på dagen!


efter dusch slog vi oss ner och avnjöt hotellfrukost. jag dör lite så gott.


allra finaste mamma ♥


vi sa hejdå till hotellet och tog bilen för att hälsa på mormor.


hon hade, som alltid, dukat så fint med olika godsaker. här hembakad tosca samt fruktkaka (om recept önskas kan jag nog luska ur det från henne ;).


det fanns även färska jordgubbar, physalis samt honungsmelon.


vi kikade på foton och åt sedan en gudagod lunch (recept).


en sommarfräsch fruktsallad till efterrätt.


vilken bestod av dessa frukter.


framåt eftermiddagen for vi hemåt, jagade av dessa mörka moln...


som tillslut hann ifatt oss.


denna helg har varit så fin och bra, på alla sätt och vis. vi har gjort så mycket och ändå hunnit njuta fullt ut. lite storstad, lite park, lite lyx, trevligt sällskap och mycket god mat.
jag är så himla nöjd och det bästa är att jag vet att även min mamma är lika nöjd över dessa dagar som jag, och det gör mig varm om hjärtat. käraste mamma, tack för denna ljuvlig helg. jag kunde inte ha fått en bättre födelsedagsgåva

imorgon kommer ni få kika på gårdagens middag. och jag kan bara säga en sak; den får ni inte missa! helt klart en middag i topp 5, på en restaurang som ni verkligen ska ta och besöka någon gång. otroligt mört kött rökt i 18 timmar, gotländska servitörer med charm på topp samt rustika detaljer.
ja, den middagen var verkligen en upplevelse i sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0