på flygplanet - eftermiddag.


på vägen hem från Egypten-resan i februari blev vi serverade en stadig lunch/middag. klockan var nästan 16 och jag hade endast ätit frukost vid 09 (en väldigt mysig och god sådan dock :) vid 09, några färska dadlar på flyplatsen samt ett halvt äpple så jag var mer än sugen på denna matbricka kan jag lova. doften var ljuvlig när de fixade i ordning maten i flygplansköket!

så kom då äntligen denna matbricka ut.



vi serverades

- senapssill med rödlök & kavring (förrätt)
-
biff alá Lindström med en krämig lök- och potatisröra samt smörgåsgurka (varmrätt)
-
fruktkaka (efterrätt)

+ mjukt bröd, knäckebröd, smör & en liten färskost


jag säger bara en sak; sillen! SILLEN! så himla god. och så himla svensk ;) salt, krämig och söt. 5 solar av 5!

biffen var riktigt saftig och smakrik, potatisröran var krämig och himla god med den milda löksmaken. smörgåsgurkan bröt av riktigt fint med sin syrliga smak. kort och gott - en himla god måltid! (som jag höll mig mätt på fram till 21.30!).

totalt ger jag denna måltid 4 solar av 5, där efterrätten som var tråkig är det enda som drar ner betyget.


senapssill med hackad rödlök och en liten bit kavring i botten. mmmmmm..


en saftig biff med kapris, lök och rödbeta, en krämig lök- och potatisröra samt smörgåsgurka. varmt, saftigt och smakrikt - gott!


en liten bit fruktkaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0