det där lilla stora


kilade förbi emelie, emil och oliver direkt efter jag var klar med tentan (kändes helt sjukt att klockan endast var 10.20. kändes som halva dagen redan gått).


julafton- 10. lyssnar lite på oliver i magen :)

resten av dagen var slapp och skön, vilket jag verkligen behövde. kvällen spenderades i hagaberg. köpte med mig en kycklingrulle från mitt favoritställe, Ekkällan, och cyklade dit. där skulle dom grilla hamburgare så jag satte mig i solen och gjorde dom sälle samtidigt som jag mumsade. det är lycka det :)

fast nej, när jag tänker efter. det är inget emot timmen som följde, när hamburgare var slut och elden slocknat och mamma och jag gick en tur kring tinnerö.
ljummen luft, vårrusiga fåglar och en nedåtgående sol. lägg därtill det allra finaste samtalet mellan en mamma och en dotter och tja, ni har ett svårslaget scenario (scenario - ja, jag är skadad av skolans ordförråd).

att kunna dela alla små händelser med någon, saker man sett, hört eller läst under dagarna är helt oslagbart. den där stunden är helt ovärderlig, något jag inte kan förklara riktigt. något som ingen annan i världen är med och delar. bara du och en till. att jag sedan fått turen att min mamma är den personen som jag kan dela detta med är något jag tror jag ska tacka dom högre makterna för.

hm, okej detta kanske blev ett lite sentamentalt inlägg, men just nu är jag liksom full på livet. det är vår och den allra största pluggperioden är slut, för tillfället.

nej hörrni, nu tycker jag att vi fortsätter kika på filmen :)


julafton- 10. oersättlig kemi <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0